joi, 26 martie 2009

A [wonderful] day off !!!



Ah, ce zi a fost ieri! Ce zi!!! :-))
In primul si in primul rand a fost grozava pentru ca am avut liber. Si ca in orice zi libera, nu stiu cum se face ca m-am trezit pe la 7 si ceva senina ca o floare, ceva ce binenteles nu e lasat de la cel de sus intr-una din zilele normale in care numai ideea ca trebuie sa ma dau jos din pat atunci cand alarma telefonului meu (ce-mi canta, languros, dimineata de dimineata "That's Amore" a lui Dean Martin - vezi mai jos melodia! - Da, stiu, sa alegi asa o melodie pentru a te trezi dimineata e un act destul de sadic, insa imi asum aceasta chestiune, macar imi gadila urechile si nu ma trezesc plina de nervi.) da nemiloasa sentinta "azi nu e weekend, honey, da-te jos din pat!!!", numai aceasta idee imi incetineste ritmul si imi este insuflata pe loc o lentoare si un somn profund cum nu s-a mai vazut...si incep sa visez la ore nesfariste de cufundare in lumea lui Mos Ene sau confectionez planuri de hartie creponata cum ca in primul weekend am sa dooooorm si am sa dooooorm si tot asa.

Degeaba, in weekend sunt extrem de odihnita, la 10 sunt treaza, insa insist sa mai motai sau sa ma mai invart printre cearceafuri numai ca sa nu dau satisfactie voiciunii ce nu prea ma loveste de luni pana vineri....
Apoi, ziua de ieri a fost o zi absolut superba datorita visului avut in noaptea precedenta. Sunt o visatoare cu diploma, cu ochii inchisi sau nu, visez cat poti cuprinde cu imaginatia si inca un pic. Pretuiesc amintirea unor vise deosebite sau, dimpotriva, ma marcheaza anumite vise - cosmaruri avute in trecut a caror desfasurare si acuratete o pastrez mereu vie si intacta in minte.
Cel mai eliberator vis este acela in care zbor. I know, suna SF, insa se stie, este un vis nu atat de rar intalnit...
Dar revenind la visul meu de ieri.... Oh, cum sa va zic.... a fost divin, a fost ceva ciudat, adica nu pot descrie exact unde eram, cu cine, cand... insa culorile... Coloritul din imaginile pe care le-am vazut in vis mi-au aparut ca cele mai speciale tablouri ale naturii vazute vreodata. Dimineata cand m-am trezit, am stat deliberat cu ochii inchisi cateva minute si am rememorat desfasuratorul de noapte, tocmai ca sa ma asigur ca nu mi s-a parut si ca nici nu am sa le pierd odata cu impactul luminos al diminetii....
Mi s-a mai intamplat acum ceva vreme sa visez ca ma aflu pe un deal si ca, privind duios spre marea ce sclipea la orizont, eram martora celui mai fantastic rasarit de soare imaginat vreodata si, evident, de un ireal de basm... Insa visul asta, in care am vizualizat paduri de smarald, sclipitoare, prietenoase, desi pe jumatate intunecate, siluete zvelte ale unor copaci semeti si blanzi..., visul asta care mi-a imprimat o seninatate stranie pe fata-mi pe toata durata zilei mele libere, este unic si aproape magic. Am si acum in imaginea mintii tablourile de o rara delicatete si naturalete, insa nu numai ca nu pot sa le descriu in cuvinte fara sa le stirbesc din farmec, dar efectiv nu as putea sa astern pe suprafata lucioasa a laptopului ceva atat de fantastic si de perfect precum peregrinarile mele nocturne dinspre marti spre miercuri. :-)
Ah, alteori mi s-a intamplat sa visez ceva atat de frumos, uneori aproape real, incat dupa ce m-am trezit si mi-am amintit ce am visat, am pus la loc capul pe perna si am inchis pleoapele, numai ca sa ma mai bucur de povestea mea onirica inca un pic, sa o continuu, sa o modelez dupa plac....
Citeam la un moment dat un articol despre vise si mi-a placut mult cum suna urmatoarea fraza: "Orice fiinta capabila de declansarea unor procese imaginative, in speta cea umana, devine astfel un demiurg in adevaratul sens al cuvintului, un creator de lumi… de universuri paralele."
Miercuri, 25 Martie, a fost o zi si cu o vreme grozava. Asta, desigur, daca privesti partea plina a paharului si consideri "artistic" amalgamul de ploaie, vant turbat, viscol, soare stralucitor si cer senin, balti imense, sclipiri de raze si ger curat pe inserat...
Eu ieri am decis sa ma bucur de toate intemperiile astea capricioase caci o zi libera am si nu vad de ce mi-as fi innegrit-o cu ganduri gri de nervi si indignare ca Signorina Primavera petrece pe alte melaguri si a uitat sa mai vina si la noi...
Mi-am petrecut ziua lin, dimineata am savurat cafeaua impreuna cu o prietena, apoi, mai pe la pranz, am experimentat somnul de frumusete, iar dupa am fost la cumparaturele. Dupa-amiaza am citit din colectia mea de Amelie Nothomb. Am ajuns la cea de-a 8a carte, "Cosmetica dusmanului", o carte despre care am sa scriu odata caci prea e interesanta, savuroasa si captivanta, ca orice alta carte a belgiencei nascute in Tara Soarelui Rasare. She's almost addictive, serios!
Asa o zi draguta nu putea avea alt final decat unul apoteotic si plin de hohote de ras cauzat de emisiunea Sinteza Zilei unde ilustrul prim ministru al Romaniei a tinut mortis sa intre in direct si sa declanseze un "one boc show" delirant de ilar (cu accese de patologic, pe alocuri, insa sa nu ne afundam in chestiuni serioase ca nu merita...)!
In fine, am avut o zi pe cinste!!!
Va doresc si voua o frumoasa zi de joi si nu, azi nu va servesc cu nimic :-)
Just coffee!
........................................................

17 comentarii:

Amalia spunea...

Chiar ca nu merita sa ne afundam in chestiunile serioase, caci sunt prea serioase si pretty deprimante. Iar daca vorbim de politica romaneasca, ne vine sa sarim pe geam...in casa, sa nu ne muste de fund, dupa ce ca ne mai musca si de viata!!

Ionouka spunea...

Da da, uite genul de post care-mi poate face pina si mie ziua muuult mai buna!
Sa ai zi excelenta si azi!

Zuzu spunea...

Ionouka, multumesc!!!
Have a great day, too !!!
(mie mi-e cam somn, dar era de asteptat :-))) )

~

Amalia, subscriu! :-))

ina bixade spunea...

ce vise frumoase te viziteaza pe tine noptile...eu am visat numai timpenii azi-noapte de m-am trezit anxioasa...vreau si eu sa visez paduri de smarald:)
PS: visare placuta in continuare

laura s. spunea...

si eu visez ca zbor si ma simt minunat cand se intampla asta; ca sa ma inalt trebuie in prealabil sa fac cativa pasi ca de alergare si pe urma imediat plutesc; tu cum decolezi?:)

Zuzu spunea...

Laura, nu imi mai amintesc decat ca pur si simplu ma ridic deasupra tuturor si plutesc in voie.
Cel mai frumos mi se pare visul in care visez ca zbor deasupra unor locuri cunoscute si reusesc, in vis, sa le vad de la inaltime :-)

Lucian spunea...

ma bucur ca ai avut o zi frumoasa, sa ai mai multe de acum incolo :). eu de ce nu-mi amintesc ce visez, de ce? :) sinteza zilei a fost geniala, nu ai cum sa nu razi de boc

Zuzu spunea...

Lucian, indeed!!
One boc show este un moment memorabil!!
Stii ca statcounterul meu mi te arata mereu din United Kingdom?
:-)))

Anonim spunea...

De-abia astept sa-ti citesc post-ul pe tema cartii lui Amelie Nothomb..E geniala!
O zi buna in continuare:)

Zuzu spunea...

Lars, si tie iti plac cartile ei?
Eu o ador, este una din scriitoarele mele preferate!
Ce carti de-ale ei ai citit?

Anonim spunea...

Ma refeream strict la "cosmetica dusmanului"...Aia e singura carte apartinand autoarei pe care am citit-o...
Dar cred ca voi aprofunda:P

Zuzu spunea...

Aaah, ok
Recomand Igiena Asasinului si Uimire si cutremur, in prima faza.
:-)
keep me posted

ra spunea...

vai... azi 26 marti, cand incep lucrul tarziu si eram croita sa lenevesc in pat cat pot de mult, s-a trezit un oarecare sa ma sunt la 7 jumate! ugh groaznic!!!!

ah si stii ce e cel mai urat? Exact atunci il visam pe Hugh Jackman :)) Ma tinea de mana, pe o banca, si se uita in ochii mei :) E prima data cand il visez! La naiba!!!!!!

Zuzu spunea...

hahahahahaha, ra, ce pacat!!!
sa-l chemi din nou la noapte!!
eu l-as visa pe Jude, insa pana acum m-am multumit cu persoane cunoscute :D:D
John nu e gelos? :-))

ra spunea...

pai ce... crezi ca stie? :))

Zuzu spunea...

Aaaaa, corect, corect!!
Detalii nesemnificative!!!
:-))

Ionut spunea...

frumos, tare frumos!