sâmbătă, 14 iulie 2007

Indragostiti-va!!!

Din 9 iunie 2007

Ma gandeam azi.....
Apropo, voua nu vi se pare ceva in neregula cu faptul ca eu mereu ma gandesc la ceva? Incepe sa mi se para suspect....
Asa, ma gandeam....
Ganditi-va putin: nu exista zi, nu exista loc, nu exista canal de televisiune unde sa nu se vorbeasca sub o forma sau alta despre "micile bucurii ale vietii", despre "cum sa fim fericiti in fiecare zi", despre sfaturi, despre tot ce ar putea determina un om matur si ocupat si stresat sa se opreasca din goana nebuna (cineva zicea ca traim in fiecare zi intr-un ritm alarmant, de parca ne-ar fugari mereu dusmanul...) si sa observe ce frumusete are in fata ochilor: PROPRIA SA VIATA!!!

Eu am observat si este cum va spun. Toti au un sfat in maneca pentru o viata mai frumoasa...: mai multi bani, mai multa odihna, mai multa distractie, mai multa mancare sanatoasa, mai putina agitatie, mai mult timp liber, mai multe calatorii....exemplele pot continua si varia dupa caz...
Si nu numai ca avem un secret la indemana pentru oricine, dar mai si gasim in orice colt al lumii, al tarii, al biroului, al salii de curs, al parcului.... un om care sa aiba nevoie de el....Si il oferim repede. "Cea mai buna oferta, 3 la 10 mii....nu sta pe ganduri, ia-l si aplica-l. In mai putin de 2 saptamani viata ti se va schimba..."

Ca sa ma adun de pe coclauri, paranteze si campi batuti, eu ma gandeam ca deja se simte o suprasaturatie de sfaturi si trucuri si idei date la cald pe la orice emisiune obosita de dup-amiaza...
Nu spun ca sunt rau intentionati cei cu sfaturile si nici ca inrumarile lor ar fi in vreun fel daunatoare. Dar sunt putin trase de par, deja prea "fardate" a America, a cool stuff.... Nu stiu, eu asa simt. Ma obosesc cumplit.

Cand trebuie sa scriu o urare cuiva, la o aniversare, la o sarbatoare sau la o zi de nastere, ma reintorc, in mod aproape involuntar, la traditionalele urari, fara "brizbrizuri" de limbaj.... Am aversiune fata de mesajele gata fabricate de cineva... Cand am de urat ceva cuiva, stau si ma gandesc sa sune bine, sa se bucure in mod real de urarea mea, s-o tina minte, sa-i fie de folos, sa-i umple sufletul de culoare...
Dar sa nu sune a "mesaj electoral" cool....


Dupa o scurta deviere pe o alee, imi amintesc ca vroiam sa vorbesc despre altceva...
Despre iubire. Despre dragoste. Despre indragostire...
"Chestia" asta care poate imbraca nenumarate haine imi pare mie a fi singurul motor "natural" si neuzabil pentru o viata traita din plin, din toate incheieturile si cu toate simturile. Vad in starea de indragosteala, absolut divina, pe langa fluturii multicolori din stomac, vad calea cea mai scurta, cea mai neteda si cea mai la indemana pentru a fi vesnic fericiti. Pentru a ne opri din proprie initiativa sa gustam din savoarea vietii la orice ora din zi sau din noapte si pentru orice motiv pe care-l gasim indreptatit....

Nu cred si nu vreau sa cred ca exista un sentiment de libertate mai puternic si mai inaltator decat sa fii indagostit, sa iubesti, sa daruiesti, sa imparti, sa .....
Toti stim ca dragostea te schimba, de preface (din dovleac in mar, de exemplu), te modeleaza, te motiveaza, te echilibreaza, te infrumuseteaza, te elibereaza.... , dar cati dintre noi ne gandim la ea ca la principalul scop al vietii noastre?Putini, asa-i? Asa cred....

Maica Tereza spunea: "Peace begins with a smile"... Cat e adevarat! Si cat de frumos! Si cat de simplu!

Nu vin eu sa va spun acum ca am descoperit mersul pe jos, dar am insirat aici o serie de ganduri pe care le tot plimb in minte de o vreme.... Poate nu ajuta cu nimic pe nimeni, dar pe mine ma ajuta sa imi clarific unele trairi, sa le gestionez mai bine, sa le "clasez" in sertarul potrivit....

Imi place sa fiu "happy in love". Ador asta! Ador sa ma trezesc cu un imens zambet pe fata pe care nici daca vreau nu-l pot micsora mai jos de urechi... Fiecare cand este indragostit este unic, este altfel decat era inainte, evolueaza, se transforma. Mereu in mai bine.
Ca de obicei, pe tpicul asta, evit sa discut toate particularitatile, toate exceptiile(mai ales alea negative) ale temei in cauza. Pentru ce? Pentru asta sunt stirile, ziarele, realitatea de zi cu zi, s.a.m.d.
Aici incerc sa scot ce e mai bun si mai nobil din ceva anume...

Pentru ca limitele de bun simt ale unui text au fost deja depasite, ma opresc si va spun din suflet: indragostiti-va!!!!
Oricand, oriunde, in orice limba, pentru cat timp vreti voi, de cine vreti voi, mereu cu sufletul curat si visand frumos!!!!

3 comentarii:

Arsenya spunea...

(am descoperit cum sa las msg-nu era greu, dar sunt oarba)
Nu imi explic cum faci dar la fic rand citit imi apare un zambet pe fata...si se largeste pe masura ce inaintez cu lectura. ma mai trezesc k dau si din cap a aprobare, iar la "indragostiti`va!" am fost campioana la "dat din cap"!
este o mare realizare sa te indragostesti de viata ta. multi o traiesc fara sa se bucure si ajung tarziu sa o priveasca asa cum este : O COMOARA!

Zuzu spunea...

Da, ai dreptate, viata noastra este o comoara, este joc, este zambet, este fix ce vrem noi sa facem din ea! Si cata vreme nu uitam ca, pana la noi descoperiri, este NUMAI UNA si ca trebuia musai sa profitam la capacitate maxima de tot ceea ce ne ofera, atat vreme cat o pretuim, ne va rasplati si inca cu varf si indesat...
Noi suntem creatorii propriei noastre vieti...! :)

Arsenya spunea...

Eu imi iubesc viata..nu stiu daca o pretuiesc la valoarea ei, dar stiu sigur ca o iubesc( probabil d`asta sunt si asa egoista). Dar imi vine uneori sa o "iau la plame", sa ma iau "la cearta" cu ea..mi se pare nedreapta si am ajuns sa ma cred ghinionista(desi ma caracterizeaza optimismul)..dar, probabil sunt persoane care m`ar urechia si mi`ar spune k sunt privilegiata si viata mea e frumoasa! mai am si scapari..
cred ca nu am avut un "point" in ce`am scris, asa`i?