duminică, 24 octombrie 2010

Experimentez de ceva vreme activitatea culinara ca terapie.
De relaxare. Si ca pe o fabrica de bucurii. Pentru altii, cei care gusta si se bucura de preparatele mele.
~
Va prezint mai intai efectele "terapiei" din acest weekend, de care lumea s-a aratat foaaaarte incantata. :)
Pizza (blatul mi-a placut si mie f mult, finally), Linguine con carne (intotdeauna o denumire italiana e mai profi, dar carnea tocata tot nu reuseste sa ma cucereasca), scones (niste turtite de care am aflat de la Mazi, bune calde, la mic dejun, eventual cu unt si gem), american pancakes (cu sos de miere sau sirop din dulceata de mure) si cheesecake cu mere.


Ma relaxez cand intru in "templul" mirodeniilor, al fainii asezate pe blat, in mijlocul careia incepe sa se nasca pizza, ma incanta aromele si caldura ce vine din cuptor, impreuna cu promisiuna ca va iesi ceva delicios de acolo.
(Si cu certitudinea ca urmeaza un munte de vase de spalat. :))) Da, eu gatesc ca-n filme, cu aproape toate recipientele din dotare :))
Nu mi-a placut niciodata sa gatesc (numai) pentru mine. Adica, o salata, niste paste, un snack, ok, dar nu ma desfasor in bucatarie numai pentru mine. Dar pentru prieteni, pentru cineva drag, in semn de recunostinta sau in vederea unui cadou(culinar), oh, atunci e o placere! Dar si atunci, adopt sloganul "keep it simple!", nu ma pasioneaza macarurile grele si complicat de realizat. Nu ca as sti, oricum, sa le fac. :D
Am sesizat in ultima vreme o tendinta de recucerire a bucatariilor proprii. Sa te intalnesti cu prietenii in weekend si sa gatesti pentru ei sau sa gatiti impreuna, sa pregatesti ceva iubitului / iubitei sau sa faci un cadou dulce unui om drag a (re)devenit o bucurie. Si oricand o abordare simpla, sanatoasa si proaspata, dar si cu note de placere, a alimentatiei este binevenita si recomandata, mai ales in vremurile astea in care omul ajunge sa manance plasticuri si sinteticale chimizate si chiar sa spuna ca sunt gustoase si sanatoase...


Nu stiu daca ar mai ramane o "terapie" si o bucurie gatitul, daca as fi nevoita sa gatesc zilnic sau mai ales "macaruri serioase", chestie la care nu am de gand sa ma "abonez" vreodata, dar o data la cateva saptamani ramane o distractie placuta!

Niciun comentariu: