duminică, 29 noiembrie 2009

Toamnă târzie... clătite, dulceaţă şi nuci

E o duminica seara, e sfarsit de noiembrie...
In traditionala lene duminicala, ne-a venit ideea de "ceva bun".
Ceva simplu de facut, potrivit cu anotimpul, ademenitor pentru ochi...
Clatite, adica.
La operatiunea clatita cel mai captivant moment este cel al coacerii.
Pentru ca, de cele mai multe ori, cand cele 8-10-12 clatite stau frumos rumenite pe platou, nici nu mai vreau sa mananc.
Plus ca mie imi plac mai mult reci, a doua zi...
Totusi, va invit sa gustati din pozele doveditoare, dupa gust:

Cu gem de macese

Cu gem de caise marca "bunica atomica"

Sau, mai "altfel", cu somon si wasabi + multa lamaie stoarsa deasupra.
Martusisesc ca varianta asta rivalizeaza serios cu banalul gem.

Iar pe final, in loc de clatite sau ca o gustare in plus, un pumn de nuci perpelite in cuptor.

Nucile imi plac mai degraba in poza de aici, caci in realitate le prefer pe cele crude, proaspat alunecate din copac, decojite de pielita aceea amaruie si care iti lasa, apoi, urme de culoare galbena pe maini...
~~~
Simt ca e final de an. Desi e cald afara, simt apropierea Craciunului si in ciuda isteriei ce cuprinde orasele si magazinele, e ceva ce imi place. Recunosc ca uneori sfantul moment al nasterii Domnului e undeva ingropat in pregatiri cu brad, cadouri, alergatura, liste si un meniu ceva mai special.
Cu toate astea, mie imi place perioada asta. Imi plac colindele ascultate in luna Decembrie, imi place sa fac liste si planuri de cadouri, imi place sa simt cum lumea draga, familia, prietenii, se strang in jurul meu. Este, de fapt, ratiunea pentru care imi plac si celelalte (cadouri, liste, planuri, alergatura, momente magice de liniste).
Cam atat pentru azi. O sa am atata timp sa scriu despre Craciun in zilele ce urmeaza.
La Multi Ani Andreelor si Andreilor care maine isi serbeaza onomastica!
......................................................

9 comentarii:

ina bixade spunea...

imi vine sa-mi bag gura intr-o clatita din pozele tale, f. apetisant arata...eu nu sint pofticioasa, dar acum vad o clatita mare in fata ochilor:)

Zuzu spunea...

Ina draga, daca m-as putea teleporta, altfel decat cu mintea si gandul. as veni acum la tine, in noua bucatarie, sa facem clatite impreuna hihihi
si as veni si cu un borcan de gem de caise, din acela pierdut pe drumul Bucuresti - NY cu o luna-doua in urma
:-)

iulia spunea...

@Zuzu, ai reusit sa-mi faci pofta de clatite cu nuci verzi :)

atravedilun spunea...

iti mai propun o varianta - cu icre roshii mari. -))
e russian style -)) caci, desigur, merge de minune cu un paharel din care se prelinge o likoare incolora shi inodora densa ca uleiul. macar shi pentru aceasta experientza merita sa vezi o iarna adevarata in Russia -))

Zuzu spunea...

cu licoarea transparenta si densa nu ma pronunt, dar am sa tin minte propunerea pt clatite :-P

atravedilun spunea...

trust me. vorbesc din proprie experientza:
1.afara -15
2.un teank de klatite.
3.o farfurie din lemn plina de ikre.
4.o sticla tocmai scoasa de la ghetzarie (de aia shi se transforma intr-o masa uleioasa -P)

pentru restul exista MASTERCARD -)))))

atravedilun spunea...

sa fie clar - nu-mi place delok alcoolul. -))
dar momentul a fost unul fffff plakut -)

Zuzu spunea...

te creeeeed

insa m-as rezuma la o clatita din aceea laudata :P

Ionut spunea...

Macese? Nici nu stiam ca exista un asa fruct sau floare ce or fi ...

Nucile arata ok, dar nu am inteles ... le pui in clatite? pai nu-s cam tari? Ar fi oribil sau nu stiu!