miercuri, 29 aprilie 2009

Bruxelles, ma belle (2)

Am plecat obosita, asa e cand locuiesti in provincie si pentru un zbor de dimineata la ora 7, trebuie sa pleci de acasa la 2 ca sa nu te trezesti cu vreun blocaj, vreun tir latit pe unicul drum spre capitala, etc, iar odata cu decolarea, m-a luat de brat si migrena... Am dormit tot drumul si am ajuns ametita.
Iubesc calatoria cu avionul, desi este un melange intre adrenalina si confort, un mix intre frica si incantare, totul pledand in favoarea rapiditatii cu care te deplasezi, in conditii decente. Insa si asa, uneori mi se face atat de rau la decolare, incat sunt zombi toata ziua. Poate si combinatia cu oboseala da un asemenea efect, habar nu am. Uneori e ok, insa alteori mi se infunda urechile si simt presiunea de parca eu imping avionul ala... Insa imi place. Mereu ador sa stau la geam, casc gura la munti, ape sau norii de sub nas. E atat de frumos.
La intoarcere ne-am "intretinut" si cu o serie de turbulente, absolut oribile, am ascultat muzica si am inchis ochii rugandu-ma sa pasesc curand pe gresia aeroportului nostru aidoma unei aerogari, orice numai sa se termine zguduiala aia neprietenoasa.
Nu-mi place numai zborul, imi plac si avioanele. Si aeroporturile. Cu cat mai imense, cu atat mai frumoase. Imi place sa vad avioane de tot felul. Cel mai impunator si mai mare a fost unul de la United Airlines care mai avea si o culoare gri somptuos... Erau si avioane micute, stilul tantar obraznic. Ah! Si imi plac burdufurile alea - culoar, ce se trag la usa avionului. Ma enerveaza maxim cum la noi numai KLM, AirFrance si British Airways beneficiaza de acordeon din ala ce te conduce atat de simplu spre aeronava, fara sa te cobori, sa urci in autobuz, sa cobori iar si iar sa urci pe scara avionului. Fite, stiu, dar nu imi pasa. Pasiunea mea completa in materie de aeronautica, mostenita de la tata, include si culoarul burduf.
La Bruxelles sunt zeci de culoare din astea, nu 5-6 ca la noi. Iar acolo cand ajungi pe terminal, A sau B, fiecare cu 98 de porti, iti afiseaza cate minute faci pana la ultima poarta, atat e de lung. Si au banda rulanta de lungimi considerabile, nu ca la noi, o fasie prapadita si si aia la sosiri, inghesuita langa perete...
In Atena, de exemplu, m-a fascinat aeroportul construit, intr-un anumit sector, peste autostrada si linia de metrou. Cand am plecat, avionul a rulat vreo 15 min pana la pozitia de decolare, trecand la un moment dat pe un pod urias peste autostrada. Sunt ca un copil, pot sa povestesc mult si bine despre avioane, aeroporturi si dotarile aferente.
Dar sa revin la calatoria mea "just business" la Bruxelles...